dinsdag 18 september 2012

The Bamboos medicine man



Op hun vijfde album medicine man gooien the Bamboos het over een andere boeg, de rauwe instrumentale funky soul, die soms aangevuld was met zangeressen als Alice Russell en Kylie Auldist, heeft plaatsgemaakt voor een meer moderne soul/pop geluid. Alice is niet te horen maar Kylie is gebleven en op dit schijfje te horen op 4 nummers, gaat  in what I know en cut me down ouderwets te keer. Hello stranger duet met Ella Thompson gaf mij een begin jaren zeventig gevoel. Dollar man Aloe Blacc die het schijfje opent met where does the time go overklast met dit nummer al zijn vorige opnames die toch ook niet mis zijn. Het zou niet verkeerd zijn als the Bamboos Aloe op een van zijn volgende albums hem zouden begeleiden. Niet alle gastartiesten kwamen mij bekend voor van Tim Rogers had ik nog nooit gehoord maar zijn bijdrage I got burned krijg je na èèn keer luisteren al niet meer uit je kop. Wat een soul heeft die man in zijn stem, hij klinkt in dat nummer alsof er een nieuwe Curtis Mayfield is opgestaan. The Wilhelm scream cover van James Blake hier gezongen door Megan Washington doet me meer dan de originele versie zelf, mooie midtempo cover waar ziel en zaligheid samen komen. Medicine man is een verrassend album geworden die na elke draai beurt steeds beter wordt en eigenlijk  op elk feestje thuis hoort. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten