vrijdag 17 februari 2012

The Soul Snatchers scratch my itch


Het is me opgevallen dat steeds meer artiesten de tijd nemen voor een volgend album. De tijd dat er elk jaar een nieuw album moet verschijnen van een artiest behoort wat mij betreft tot het verleden. Hoewel er nog steeds mensen zijn die bij een grote platenmaatschappij werken, die vinden dat er van sommige artiesten elk jaar op zijn minst èèn nieuw album in de winkel verkrijgbaar moet zijn, en als de artiest niet met iets nieuws komt brengen ze vaak een overbodige verzamel cd uit. 

De Soul Snatchers hebben voor hun nieuwe album ruimschoots de tijd genomen, als je de bandleden volgt via de sociale media sites weet je dat ze druk zijn geweest met diverse andere projecten.  Veel veranderd is er niet sinds hun debuut album Sniffin’ and Snatchin’ instrumentale soul/funk afgewisseld met vocale tracks. De nummers soul to soul en good & plenty verschenen in 2009 al op een vinyl single, met name good & plenty geeft je het Motown gevoel  zoals dat klonk eind jaren zestig. 

Op the right track verklaart Curtis T zijn liefde voor de muziek we're moving on the right track leef je uit op dit nummer en vergeet even alle ellende. In show me love zingt JImi dat de ander zijn liefde opnieuw moet bewijzen en dat jij de ware bent  en geen ander. De openingstrack op kant b finish what you started geeft precies weer wat de Soul Snatchers gedaan hebben, op dit album leveren ze geen half werk maar gaan ze er voor de volle 110% er tegen aan. Scratch my itch is een album geworden dat swingt het is rauw vet ongepolijst nergens glad gestreken van hoor is hoe mooi ik kan zingen, pure emotie dat is wat je hoort op dit album. 

De muziek jury beschuldigt de Soul Snatchers dan ook van het wederom maken van een on Nederlands waanzinnig goed album. Zou zo zeggen kom van die luie stoel  af trek je schoenen aan en volg het voorbeeld van Jimi in de clip who  I am, ga naar de betere platen/cd winkel en schaf dit weergaloze album aan en geniet maar denk aan de buren. Ga ik ondertussen nadenken of ik niet iemand weet in mijn vriendenkring die van het mooie vinyl er mp3-tjes voor op mijn Ipod kan maken, want een gratis download van het album in mp3 formaat zit niet bij de vinyl uitgave

Geen opmerkingen:

Een reactie posten